Talentvolle Jazzley Rozema moet nog aan schot werken

Jazzley, wanneer en waarom ben je bij Be Quick gaan voetballen?

“Ik ben op mijn zesde begonnen bij Be Quick. Ik speelde eerst in F5 en later in F1. Mijn vriendjes voetbalden allemaal bij Be Quick en daardoor ben ik daar ook gaan spelen.”

Waar komt de bijzondere naam Jazzley eigenlijk vandaan?

“O, dat moet ik even vragen (geeft moeder). Moeder Kim: “We hebben de naam, heel toepasselijk, in de Voetbal International gevonden. Het is de naam van de zoon van een bekende Italiaanse voetballer en wij vonden dat een erg leuke naam.”

 

Afgelopen seizoen speelde je in D1. Hoe ging dat?

“Dat ging best goed. We speelden in de tweede divisie tegen clubs als FC Groningen en BV Veendam en we zijn uiteindelijk zevende geworden. Maar we hadden nog wel hoger kunnen eindigen. Komend seizoen speel ik in C1. Daar heb ik veel zin in.”

Waar sta je in het veld?

“Ik sta linkshalf of linksvoor. Mijn voorkeur gaat uit naar linkshalf. Daar heb je meer ruimte om te dribbelen en krijg je vaker de bal. Ik speel best aanvallend als linkshalf en heb afgelopen seizoen ook zo’n 13, 14 doelpunten gemaakt.”

Hoe vaak train je per week?

“Bij Be Quick train ik twee keer per week. Ik trainde ook nog een keer in de week bij de KNVB, maar daar ben ik nu afgevallen. Dat vind ik wel jammer. Mijn schot was nog niet goed genoeg. Ze blijven me komend seizoen wel in de gaten houden, dus ik hoop dat ik nog een keer een kans krijg. Volgens mijn vader moet ik blokjes aan mijn benen hangen tijdens het rennen om ze sterker te maken, haha.”

Wie is jullie trainer?

“Wouter Bonke, speler van het eerste team, was bij D1 mijn trainer. Ik vond hem wel een goede trainer. Zijn trainingen waren leerzaam en we deden veel op techniek. Komend seizoen speel ik in C1 en dan wordt Ton Lammers onze trainer. Hij komt van LSC, maar verder ken ik hem nog niet.”

Ga je wel eens kijken bij Be Quick 1?

“Niet zo vaak. Ik voetbal liever zelf dan dat ik ga kijken. Ik heb ze zien spelen tegen FC Groningen en NEC, dat waren wel leuke wedstrijden.”

Voetballen er nog meer familieleden?

“Mijn broertje is net gestopt, want die wilde liever breakdancen. Dat vond hij leuker. Mijn vader heeft altijd bij Oosterparkers gespeeld.”

Wat zijn je ambities als voetballer?

“Ik wil later graag profvoetballer worden. Mijn favoriete clubs in Nederland zijn FC Groningen en Ajax, maar het maakt me niet zoveel uit waar ik dan kom te spelen. Het lijkt me al prachtig om het profvoetbal te halen.”

 

Deel dit bericht

Deel het bericht

Facebook
WhatsApp
X
LinkedIn
Email een vriend

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Herman van Bruggen achter de tab bij v.v. Veenhuizen

Van de grote stad naar het platteland

De hectiek van de grote stad werkt vooral op jongeren als een magneet. Toch gebeurt het ook vaak dat mensen na hun wilde jeugdjaren juist

vv Muntendam 100 jaar voetbal

Muntendam bestaat in mei honderd jaar

De voetbalvereniging Muntendam, ooit opgericht door Sander Hoving, bestaat op 20 mei van dit jaar precies honderd jaar. De voorbereidingen voor een groots jubileumfeest zijn